keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

Kyhäilyjä taas

Pikkuhiljaa olen kyhäillyt - lähes joka päivä neulonut ainakin muutaman kerroksen jotakin työtä. Hyvänä kaverina ovat olleet kirjastosta lainatut DVD:t. Kirjoja olen sen sijaan tainnut lukea sekä kesä- että alkaneessa heinäkuussa vähemmän kuin koskaan ennen kuukauden aikana. Kesäkuussa luin kuukaudessa saman verran kirjoja kuin yleensä viikossa. Toisaalta olen tainnut katsoa elokuvia yhtä paljon 1,5 kuukaudessa kuin yleensä koko vuoden aikana...

Viime KYH-raportissani olin saanut valmiiksi 9 työtä, kesken oli 13. Nyt valmiita on 16 ja kesken siis 6. Viime raportin jälkeen ovat valmistuneet puna-oranssi kaulaliina, tennarisukat, sinisenkirjava pyyhe (tai sen tapainen), neonkeltainen pallo, toinen pääsiäismuna, amigurumiporkkana sekä pannulappu Huopasesta.


En ole ennen tehnyt mitään Huopasesta ja hiukan jännitti, millainen se on pesukoneessa käynnin jälkeen. Alla kuva virkatusta pannulapusta ennen huovutusta koneessa. Virkkuukoukku on mittatikkuna sekä ennen että jälkeen huovutuksen pannulapun päällä. Tuskinpa tämä jää ainoaksi työkseni Huopanen-langasta - isolla koukulla oli nopea virkata ja huopuminen onnistui koneessa hyvin.



Suurin keskeneräinen työ on pusero, jonka alaosa ja toinen hiha ovat valmiina. Toista hihaa olen aloittanut. Yhdistämisen jälkeen neulon puseron yhtenä kappaleena loppuun ja teen raglankavennukset.



Puseron lisäksi kesken on yksi sukkapari, kaksi pannulappua ja kaksi amigurumipupua. Sukat neulon kirjavasta langasta ja mahdollisesti kokeilen ensimmäistä kertaa tiimalasikantapäätä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti